Jesteś tutaj: Jedz mądrze i bądź aktywny

Jedz mądrze i bądź aktywny

Witam czwartkowo,

Dzisiaj koleny wpis z cyklu: Dodaj sobie energii. 

Tak, mowa o energii i motywacji do działania. Przy przesileniu wiosennym (okres, który aktualnie przechodzimy) często zdarzają nam się przestoje energetyczne, nastrojowe i motywacyjne. Oczywiście jak już wiecie z  poprzedniego wpisu są sposoby żeby sobie z tym poradzić. 

Dzisiaj omówimy kolejną metodę. Jest ona bardzo prosta i każdy naprawdę KAŻDY może o nią siągnąć.

 

Mowa o... jedzeniu. 

Z góry uprzedzam, że nie chodzi tutaj o napoje czy batony energetyczne, które może i dają tzw. kopa, ale tylko na chwilę, a przy tym są niezdrowe. 

Chodzi o mądre i zdrowe pożywienie, które doda nam energii.

Energetyczne jedzenie kojarzy się najczęściej z białkami, witaminami i cukrem.

Wszystko to prawda. 

Przękąski wysokobiałkowe powinny składać się z jajek, mleka, twarógu lub jogurt.  

Witaminy i cukry występują jednocześnie w owocach i warzywach. Sczególnie polcane są tutaj pomarańcze, śliwki, gruszki, grejpfruty, marchewki, brokuły, kapusta, szparagi, seler, ogórki i sałata.

Produktami węglowodanowymi jest również polecane pieczywo pełnoziarniste.

 A zgadnijcie co się stanie jak połączymy białka z witaminami i cukrami czyli np. jajko z ogórkiem i  pieczywem pelnoiarnistym? Otrzymamy posiłek, który będzie dłużej trawiony, co sprawi, iż stopniowo będzie podnosił nam - poziom glukozy we krwi, a co za tym idzie stopniowo będziemy czyli coraz więkeszy przypływ energii.

No po zdrowej przekąsce można pozwolić sobie na małą kawę, która również powinna pobudzić nas do działania :). A jeśli chcecie coś zdrowszego to proponujemy świeżo wyciskane soki np z pomarańczy lub wodę z cytryną.

Proste, prawda? I wiecie  co jeszcze? Naprawdę skuteczne :). 

A Wy macie jakąś energetyzująca dietę?

Pozdrawiam i czekam na Wasze energetyzatory :).

Coach Agnes